Coulant de xocolata

Aquesta es sens dubte, la recepta dolça que més m'agrada.
És elaborat, però gens difícil, os animo a probar-ho!


Ingredients:
8 rovells
6 clares
300gr xocolata foundant
350gr mantega
160gr sucre
160gr farina
una mica de sucre glass per adornar.

-Precalentar el forn a 250ºC MOLT IMPORTANT
-Desfer la mantega
-Batre els rovells amb el sucre i afegir la mantega fosa
-Desfer la xocolata, molt a poc a poc per que no es cremi
-Montar les clares a punt de neu
-Afegir la xocolata a la mescla anterior amb els rovells, el sucre...
-Mesclar-ho tot afagint cullerada a cullerada la clara montada, removent a poc a poc de baix a adalt sense que perdi la textura de neu.
-Tamissar la farina a la mescla removent suavement.
-Motlles: Es poden utilitzar motlles amb mantega i sucre glass o xocolata en pols per que la massa no se'ns enganxi, a mi m'ha funcionat molt bé el paper de forn. Al final es desmotlla fàcilment, i gairebé sense tocar-lo. És molt sensible...






Per a que el coulant ens surti bé, hem de conèixer el nostre forn. Per això jo vaig fer dos coulants de proba. Per exemple, el primer 10 minuts, i el segon més o menys temps, depenent de com ens hagi quedat el primer. Per fora dur, per dins líquid.
Amb el meu forn ho faig així:
3' a 250ºC
6' a 180ºC
1' amb el forn apagat.


Aneu en compte al desmotllar, que si s'ens trenca ens surtirà tot el líquid.
Normalment s'acompanya amb gelat, un costrast fresc. A mi m'agrada amb maduixes...









Espero que os hagi agradat! Bon profit!!!!!!!

3 comentaris: